Regulamin nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Informacje podstawowe
1. Regulamin nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego został opracowany na podstawie:
- 1) uchwały nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych, zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej;
- 2) zarządzenia nr 3818/25 Prezydenta Wrocławia z dnia 18 listopada 2025 r. w sprawie wykonania uchwały nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.
2. Regulamin nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego określa zasady:
- 1) nabywania abonamentów uprawniających do postoju pojazdów samochodowych na drogach publicznych we Wrocławiu w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania,
- 2) wydawania identyfikatora „0" użytkownikom dróg uprawnionym do zerowej stawki opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych we Wrocławiu w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania,
- 3) zgłaszania pojazdów elektrycznych
– za pośrednictwem sklepu internetowego.
3. Sklep internetowy dostępny pod adresem https://wroclaw.e-abonamenty.pl prowadzony jest przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Długiej 49, 53-633 Wrocław.
4. Zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem przerw wynikających z działania siły wyższej lub konieczności przeprowadzenia prac serwisowych.
5. Regulamin nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego.
§ 2
Definicje
Ilekroć w Regulaminie nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego jest mowa o:
- 1) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin nabywania abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego;
- 2) uchwale – należy przez to rozumieć uchwałę nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej;
- 3) zarządzeniu Prezydenta Wrocławia – należy przez to rozumieć zarządzenie nr 3818/25 Prezydenta Wrocławia z dnia 18 listopada 2025 r. w sprawie wykonania uchwały nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej;
- 4) strefie płatnego parkowania – należy przez to rozumieć określony w uchwale nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. obszar znajdujący się na terenie Wrocławia, na którym w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 18:00 należy wnieść opłatę za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych;
- 5) śródmiejskiej strefie płatnego parkowania – należy przez to rozumieć określony w uchwale nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. obszar znajdujący się na terenie Wrocławia, na którym codziennie, od poniedziałku do niedzieli, w godz. od 9:00 do 20:00 należy wnieść opłatę za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych;
- 6) abonamencie – należy przez to rozumieć określony w uchwale nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. dokument potwierdzający opłatę za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania;
- 7) identyfikatorze „0" – należy przez to rozumieć dokument potwierdzający określone w uchwale nr XXVI/712/20 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 września 2020 r. uprawnienie do zerowej stawki opłaty za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania;
- 8) cyfrowej kopii dokumentu – należy przez to rozumieć dokument elektroniczny, który jest elektroniczną kopią treści zapisanej w postaci papierowej;
- 9) pojeździe elektrycznym – należy przez to rozumieć pojazd elektryczny, o którym mowa w art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych;
- 10) ZDiUM – należy przez to rozumieć Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, z siedzibą przy ul. Długiej 49, 53-633 Wrocław;
- 11) Kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub podmiot posiadający zdolność do czynności prawnych, chcących nabyć abonament, otrzymać identyfikator „0" lub zgłosić pojazd elektryczny za pośrednictwem sklepu internetowego;
- 12) formularzu rejestracyjnym – należy przez to rozumieć formularz, za pośrednictwem którego Klient dokonuje rejestracji w sklepie internetowym;
- 13) formularzu zamówienia – należy przez to rozumieć formularz, za pośrednictwem którego Klient składa w sklepie internetowym zamówienie na abonament lub identyfikator „0" bądź zgłasza pojazd elektryczny;
- 14) formularzu kontaktowym – należy przez to rozumieć formularz, za pośrednictwem którego Klient może skontaktować się z Biurem sklepu internetowego w sprawach związanych ze złożonym zamówieniem oraz złożyć reklamację dotyczącą przebiegu transakcji;
- 15) Biurze sklepu internetowego – należy przez to rozumieć Dział Obsługi Użytkowników Parkingów znajdujący się w siedzibie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, który wykonuje zadania w zakresie sprzedaży abonamentów, wydawania identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych;
- 16) BOK – należy przez to rozumieć Biuro Obsługi Klienta, które znajduje się w siedzibie Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu;
- 17) dniu roboczym – należy przez to rozumieć każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- 18) ustawie o prawach konsumenta – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Rozdział II
Konto użytkownika
§ 3
Rejestracja konta
1. W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest założyć konto na stronie sklepu internetowego.
2. Klient zobowiązany jest do prawidłowego oraz zgodnego ze stanem faktycznym i prawnym wypełnienia formularza rejestracyjnego oraz akceptacji Regulaminu.
§ 4
Uwierzytelnianie i autoryzacja konta
1. Klienci, którzy posiadają konto na stronie sklepu internetowego, przed złożeniem zamówienia zobowiązani są do zalogowania się na swoje konto.
2. Do zalogowania niezbędne jest wpisanie loginu i hasła podanego przy rejestracji konta.
Rozdział III
Abonamenty
§ 5
Rodzaje abonamentów oraz warunki ich nabywania
1. Za pośrednictwem sklepu internetowego Klient może nabyć następujące abonamenty:
- 1) abonament typu MC;
- 2) abonament typu MAB;
- 3) abonament typu N;
- 4) abonament typu C;
- 5) abonament typu B;
- 6) abonament typu NEC;
- 7) abonament typu NEB.
2. Abonament można nabyć nie wcześniej niż trzy miesiące przed datą rozpoczęcia jego obowiązywania.
3. Abonament wydawany jest na czas określony, liczony w pełnych miesiącach, nie dłuższy niż 1 rok oraz:
- 1) w przypadku abonamentu typu MC oraz typu MAB nie dłuższy niż czas zameldowania na pobyt czasowy;
- 2) w przypadku abonamentu typu N na czas zatrudnienia na obszarze strefy płatnego parkowania lub na obszarze śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, nie dłuższy niż do końca okresu ważności orzeczenia lub legitymacji uprawniających do nabycia abonamentu.
§ 6
Cennik opłat
1. Wysokość opłat abonamentowych określona została w uchwale.
2. Wysokość opłaty za nabycie abonamentu na okres dłuższy niż jeden miesiąc wynosi wielokrotność odpowiedniej opłaty za jeden miesiąc, z zastrzeżeniem wskazanych w uchwale wysokości opłat za pół roku i rok.
§ 7
Nabycie abonamentu
1. Nabycia abonamentu za pośrednictwem sklepu internetowego:
- 1) za którego płatność będzie dokonana przelewem tradycyjnym, można dokonać nie później niż:
- a) 3 dni robocze przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu typu C oraz typu B,
- b) 5 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu typu MC, typu MAB, typu N, typu NEC oraz typu NEB;
- 2) za którego płatność będzie dokonana za pośrednictwem systemu e-Płatności, można dokonać nie później niż:
- a) 1 dzień roboczy przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu typu C oraz typu B,
- b) 3 dni robocze przed dniem rozpoczęcia obowiązywania abonamentu typu MC, typu MAB, typu N, typu NEC oraz typu NEB.
2. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego / zalogowaniu się na swoje konto Klient wypełnia formularz zamówienia, wskazując rodzaj abonamentu, datę rozpoczęcia obowiązywania i okres ważności abonamentu, numer rejestracyjny oraz markę pojazdu samochodowego, na który abonament ma zostać wystawiony.
3. Nabycie abonamentu typu MC, typu MAB, typu N, typu NEC oraz typu NEB poprzedzone jest weryfikacją spełnienia warunków określonych w uchwale, zarządzeniu Prezydenta Wrocławia oraz Regulaminie, na co Klient, chcąc nabyć abonament, musi wyrazić zgodę.
4. W celu dokonania weryfikacji Klient nabywający abonament typu MC oraz typu MAB zobowiązany jest w formularzu rejestracyjnym wskazać numer PESEL celem potwierdzenia miejsca zameldowania oraz do zamówienia dołączyć cyfrową kopię dokumentów wskazanych w:
- 1) uchwale potwierdzających posiadanie pojazdu samochodowego;
- 2) zarządzeniu Prezydenta Wrocławia potwierdzających rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych za rok poprzedni w mieście Wrocław.
5. Wzór oświadczenia osoby fizycznej potwierdzającego, iż dane wskazane w formularzu ZAP-3 złożonym do właściwego urzędu skarbowego w latach ubiegłych nie uległy zmianie stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
6. W celu dokonania weryfikacji Klient nabywający abonament typu NEC oraz typu NEB zobowiązany jest dołączyć do zamówienia cyfrową kopię:
- a) dowodu rejestracyjnego pojazdu samochodowego,
- b) świadectwa zgodności WE bądź świadectwa homologacji potwierdzającego, że pojazd samochodowy posiada napęd spalinowo-elektryczny oraz emisję CO2 nieprzekraczającą 100 g/km – w przypadku pojazdów samochodowych o napędzie spalinowo-elektrycznym
– przy czym, w przypadku gdy Klient posiadał na dany numer rejestracyjny pojazdu samochodowego abonament wymagający weryfikacji koniecznej do nabycia abonamentu typu NEC oraz typu NEB, ponowna weryfikacja nie wymaga załączania dokumentów.
7. Warunkiem nabycia abonamentu typu N za pośrednictwem sklepu internetowego jest wskazanie w formularzu rejestracyjnym numeru PESEL oraz dołączenie do zamówienia cyfrowej kopii dokumentów wskazanych w:
- 1) uchwale potwierdzających stopień i przyczynę niepełnosprawności;
- 2) uchwale potwierdzających posiadanie pojazdu samochodowego;
- 3) zarządzeniu Prezydenta Wrocławia potwierdzających zatrudnienie.
8. W przypadku dokumentu sporządzonego w języku obcym niezbędne jest załączenie do zamówienia również cyfrowej kopii jego tłumaczenia na język polski, sporządzonego przez tłumacza przysięgłego lub odpowiedni konsulat bądź ambasadę.
9. W trakcie składania jednego zamówienia Klient może nabyć kilka abonamentów, które nie podlegają weryfikacji.
10. W trakcie składania jednego zamówienia Klient może nabyć wyłącznie jeden abonament, którego sprzedaż jest poprzedzona weryfikacją.
11. Złożenie przez Klienta zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się z przepisami uchwały, w tym z granicami strefy / podstrefy, w których obowiązuje zamówiony abonament oraz postanowieniami Regulaminu, w tym z zawartym w załączniku nr 2 do Regulaminu pouczeniu o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz obowiązku zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczonych usług w przypadku, gdy Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
12. Po złożeniu zamówienia, Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia. Informacja ta będzie również widoczna na koncie Klienta na stronie sklepu internetowego.
13. Zawarcie umowy sprzedaży abonamentu następuje w momencie złożenia zamówienia.
14. Po otrzymaniu potwierdzenia złożenia zamówienia, a w przypadku abonamentu typu MC, typu MAB, typu N, typu NEC oraz typu NEB, po otrzymaniu informacji o pozytywnej weryfikacji, Klient zobowiązany jest dokonać wpłaty przelewem tradycyjnym na wskazany numer rachunku bankowego lub za pośrednictwem systemu e-Płatności, w wysokości wynikającej ze złożonego zamówienia.
15. W przypadku weryfikacji negatywnej umowa sprzedaży abonamentu typu MC, typu MAB, typu N, typu NEC oraz typu NEB ulega automatycznemu rozwiązaniu z datą otrzymania tej informacji.
16. Żądanie wystawienia rachunku musi być zgłoszone przez Klienta podczas wypełniania formularza zamówienia.
17. Rachunek zostanie wystawiony po uzupełnieniu przez Klienta informacji dotyczącej numeru NIP / REGON, na wskazane przez Klienta w formularzu rejestracyjnym dane.
18. Klient otrzyma nabyty abonament w formie dokumentu elektronicznego wraz z rachunkiem, w przypadku zgłoszenia przy nabyciu żądania jego wystawienia:
- 1) w terminie do 3 dni roboczych od daty wpływu wpłaty na rachunek bankowy ZDiUM w przypadku dokonania opłaty przelewem tradycyjnym,
- 2) w dniu dokonania wpłaty za pośrednictwem systemu e-Płatności
– z zastrzeżeniem ust. 19.
19. W przypadku gdy wpłacone przez Klienta środki finansowe zostaną zaksięgowane w sklepie internetowym po terminie wskazanym przez Klienta jako data rozpoczęcia ważności abonamentu, abonament będzie obowiązywał od dnia zaksięgowania wpłaty Klienta przez okres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
20. Wniosek o wydanie abonamentu pozostanie bez rozpatrzenia, jeżeli wpłata na wskazany w trakcie składania zamówienia rachunek bankowy nie nastąpi w terminie 14 dni, licząc od dnia przesłania formularza zamówienia. Wpłata dokonana po upływie terminu zostanie zwrócona na rachunek, z którego była dokonana.
21. Abonament traci ważność z chwilą zmiany danych lub utraty uprawnień, na podstawie których został wydany lub z upływem terminu jego ważności.
§ 8
Wymiana abonamentu
1. Nabyty abonament można wymienić bez wnoszenia opłaty, na abonament tego samego typu, na inny pojazd samochodowy, na pozostały okres ważności abonamentu.
2. Wymiana abonamentu możliwa jest jedynie w Biurze sklepu internetowego.
3. Warunkiem wymiany abonamentu jest złożenie przez nabywcę abonamentu oświadczenia wskazującego przyczynę wymiany abonamentu oraz przedłożenie dokumentów wymaganych do jego nabycia.
4. Dokumenty należy okazać w wersji papierowej lub na urządzeniu mobilnym poprzez stosowną aplikację.
Rozdział IV
Identyfikator „0"
§ 9
Warunki otrzymania identyfikatora „0"
1. Za pośrednictwem sklepu internetowego Klient może otrzymać identyfikator „0".
2. Identyfikator „0" można otrzymać nie wcześniej niż 3 miesiące i nie później niż 5 dni roboczych przed dniem rozpoczęcia jego obowiązywania.
3. Identyfikator „0" wydawany jest na jeden numer rejestracyjny pojazdu samochodowego, na okres ważności orzeczenia lub legitymacji uprawniających do jego otrzymania, nie dłuższy niż jeden rok.
§ 10
Złożenie zamówienia
1. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego / zalogowaniu się na swoje konto Klient wypełnia formularz zamówienia, wskazując datę rozpoczęcia obowiązywania i okres ważności identyfikatora „0", a także numer rejestracyjny oraz markę pojazdu samochodowego, na który identyfikator „0" ma zostać wystawiony.
2. Wydanie identyfikatora „0" każdorazowo poprzedzone jest weryfikacją spełnienia warunków określonych w uchwale, zarządzeniu Prezydenta Wrocławia oraz Regulaminie, na co Klient chcąc otrzymać identyfikator „0" musi wyrazić zgodę.
3. Warunkiem wydania identyfikatora „0" osobie niepełnosprawnej jest wskazanie w formularzu rejestracyjnym numeru PESEL oraz dołączenie do zamówienia cyfrowej kopii dokumentów wskazanych w uchwale potwierdzających:
- 1) niepełnosprawność;
- 2) posiadanie pojazdu samochodowego.
4. Warunkiem wydania identyfikatora „0" przedstawicielowi ustawowemu lub małżonkowi osoby niepełnosprawnej jest dołączenie do zamówienia cyfrowej kopii dokumentów wskazanych w:
- 1) uchwale potwierdzających niepełnosprawność;
- 2) uchwale potwierdzających posiadanie pojazdu samochodowego przez osobę niepełnosprawną, jeżeli identyfikator „0" ma zostać wystawiony na pojazd samochodowy osoby niepełnosprawnej;
- 3) uchwale potwierdzających posiadanie pojazdu samochodowego przez przedstawiciela ustawowego lub małżonka osoby niepełnosprawnej, jeżeli identyfikator „0" ma zostać wystawiony na pojazd samochodowy przedstawiciela ustawowego lub małżonka osoby niepełnosprawnej;
- 4) zarządzeniu Prezydenta Wrocławia, tj.:
- a) aktu urodzenia osoby niepełnosprawnej, jeżeli osoba pozostająca pod opieką jest małoletnia,
- b) aktu małżeństwa, jeżeli osoba niepełnosprawna jest małżonkiem,
- c) prawomocnego orzeczenia sądu opiekuńczego o ustanowieniu opieki, jeżeli osoba pozostająca pod opieką została ubezwłasnowolniona.
5. W przypadku posiadania przez osobę niepełnosprawną orzeczenia zmieniającego posiadane wcześniej orzeczenie o niepełnosprawności, w celu wydania identyfikatora „0", konieczne jest dołączenie do zamówienia również cyfrowej kopii dokumentu, którego zmiana dotyczy.
6. W przypadku dokumentu sporządzonego w języku obcym niezbędne jest załączenie do zamówienia cyfrowej kopii jego tłumaczenia na język polski, sporządzonego przez tłumacza przysięgłego lub odpowiedni konsulat bądź ambasadę.
7. Po pozytywnej weryfikacji uprawnień Klient otrzyma identyfikator „0" w formie dokumentu elektronicznego.
8. Identyfikator „0" traci ważność z chwilą zmiany danych lub utraty uprawnień, na podstawie których został wydany lub z upływem terminu jego ważności.
§ 11
Wymiana identyfikatora „0"
1. Wymiana identyfikatora „0" możliwa jest w Biurze sklepu internetowego oraz może on zostać przesłany na adres wskazany w piśmie z prośbą o wymianę identyfikatora „0".
2. Wymiana identyfikatora „0" następuje bez wnoszenia opłaty, na zasadach określonych odpowiednio w § 10, na podstawie złożonego przez uprawnionego użytkownika dróg, o którym mowa w § 4 ust. 1 uchwały, oświadczenia wskazującego przyczynę wymiany identyfikatora „0".
§ 12
Zwrot identyfikatora „0"
W przypadku wygaśnięcia uprawnienia do zerowej stawki opłaty za postój pojazdu samochodowego uprawnieni użytkownicy drogi, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 i 3 uchwały, zobowiązani są niezwłocznie poinformować o tym fakcie ZDiUM.
Rozdział V
Pojazdy elektryczne
§ 13
Zasady zgłoszenia pojazdu elektrycznego
1. Użytkownik pojazdu elektrycznego może bezpłatnie dokonać stosownego zgłoszenia pojazdu uprawnionego do zerowej stawki opłaty za postój.
2. Aktywacja zgłoszenia pojazdu elektrycznego każdorazowo poprzedzona jest weryfikacją uprawnień do zerowej stawki opłaty za postój, na co Klient chcąc aktywować zgłoszenie pojazdu musi wyrazić zgodę.
3. Weryfikacja uprawnień do zerowej stawki opłaty za postój przeprowadzana jest w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia pojazdu elektrycznego.
4. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego / zalogowaniu się na swoje konto Klient:
- 1) wypełnia formularz zgłoszenia, wskazując datę aktywacji zgłoszenia pojazdu elektrycznego oraz numer rejestracyjny i markę pojazdu elektrycznego;
- 2) załącza do zgłoszenia cyfrową kopię:
- a) dowodu rejestracyjnego pojazdu elektrycznego,
- b) dokumentu potwierdzającego posiadanie przez pojazd samochodowy napędu elektrycznego.
5. Po pozytywnej weryfikacji uprawnień do zerowej stawki opłaty za postój zgłaszanego pojazdu elektrycznego, Klient otrzyma w formie dokumentu elektronicznego stosowne potwierdzenie.
Rozdział VI
Reklamacje
§ 14
Zasady rozpatrywania reklamacji
1. Reklamacje dotyczące abonamentów i identyfikatora „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych za pośrednictwem sklepu internetowego należy składać za pośrednictwem formularza kontaktowego bądź pisemnie do BOK.
2. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony w terminie 7 dni roboczych od daty złożenia reklamacji, we wskazanej przez siebie formie: pisemnie na adres podany w formularzu kontaktowym lub e-mail.
3. Reklamacje niezawierające wszystkich danych wymaganych w formularzu kontaktowym nie będą rozpatrywane.
4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
Rozdział VII
Ochrona danych osobowych
§ 15
Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązki wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE „RODO" informujemy, że:
- 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, ul. Długa 49, 53-633 Wrocław (ZDiUM);
- 2) z inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się drogą elektroniczną wysyłając e-mail na adres iod@zdium.wroc.pl;
- 3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania abonamentu lub identyfikatora „0", rozliczenia wpłaty za abonament lub dokonania zgłoszenia pojazdu elektrycznego;
- 4) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz, w przypadku abonamentów i identyfikatorów dla osób niepełnosprawnych, art. 9 ust. 2 lit. c RODO, a w szczególności ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych art. 13 ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 1 lit. e, art. 13b ust. 3 i 4 pkt 2 oraz uchwała i zarządzenie Prezydenta Wrocławia wymienione w § 2 pkt 2 i 3 Regulaminu;
- 5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: podmioty prowadzące serwis IT systemów informatycznych eksploatowanych w ZDiUM, firma BLUE MEDIA S.A. realizująca usługi szybkich płatności, bank PKO BP prowadzący rachunki bankowe ZDiUM oraz podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa;
- 6) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa oraz z Jednolitego rzeczowego wykazu akt ZDiUM;
- 7) posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- 8) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania;
- 9) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymania abonamentu lub identyfikatora „0", wystawienia rachunku, rozliczenia wpłaty za abonament lub dokonania zgłoszenia pojazdu elektrycznego.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
§ 16
Ważne informacje
1. Klient korzystający ze sklepu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
2. Klient obowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami oraz do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
3. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Klientowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do ZDiUM w przypadku błędnego wypełnienia formularza zamówienia lub dokonania wpłaty za abonament na niewłaściwy numer zamówienia bądź na niewłaściwy numer rachunku bankowego.
5. Klientowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do ZDiUM w przypadku niewykorzystania nabytego abonamentu lub otrzymanego identyfikatora „0" w terminie jego ważności.
6. Klientowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do ZDiUM w przypadku braku możliwości nabycia abonamentu, otrzymania identyfikatora „0" bądź zgłoszenia pojazdu elektrycznego za pośrednictwem sklepu internetowego spowodowanego działaniem siły wyższej lub koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych.
7. ZDiUM zastrzega sobie prawo do wyrywkowej weryfikacji danych adresowych w czasie ważności nabytego abonamentu typu MC oraz typu MAB. Weryfikacja będzie prowadzona przez ZDiUM bez udziału Klienta, bądź Klient może być poproszony do siedziby ZDiUM w celu potwierdzenia ważności posiadanych uprawnień do korzystania z abonamentu typu MC lub typu MAB. W przypadku stwierdzenia utraty uprawnień Klienta do korzystania z abonamentu typu MC lub typu MAB, abonament zostanie zablokowany z chwilą uzyskania informacji, a niewykorzystana kwota proporcjonalna do okresu ważności abonamentu zostanie zwrócona na rachunek bankowy, z którego wpłata za nabyty abonament została dokonana.
8. Wszelka korespondencja, oświadczenia, zapisy, a także komunikacja słowna, następować będzie wyłącznie w języku polskim.
§ 17
Odstąpienie od umowy
Informacje dotyczące korzystania przez Klientów będących konsumentami z prawa do odstąpienia od umowy zawarte są w załączniku nr 2 do Regulaminu, a wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
§ 18
Zmiany Regulaminu
1. ZDiUM może dokonywać zmian w Regulaminie.
2. Zmiany Regulaminu zostają zamieszczone niezwłocznie na stronie sklepu internetowego.
3. Zmiany Regulaminu nie wpływają na prawa i obowiązki Klientów wynikające z posiadania abonamentów lub identyfikatorów „0", które zostały nabyte lub otrzymane w oparciu o Regulamin obowiązujący w chwili ich nabycia lub otrzymania.
4. Spory wynikające ze stosowania Regulaminu, których nie da się rozwiązać polubownie, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwości ogólnej, a w przypadku Klientów niebędących konsumentami, sąd właściwy ze względu na siedzibę ZDiUM.
§ 19
Sprawy nieuregulowane
1. Wszelkie sprawy nieobjęte Regulaminem w zakresie dotyczącym abonamentów, identyfikatorów „0" oraz zgłaszania pojazdów elektrycznych będą rozpatrywane w oparciu o obowiązującą uchwałę.
2. Szczegółowe informacje dotyczące nabywania i wymiany abonamentów oraz wydawania, zwrotu i wymiany identyfikatora „0" określone zostały w uchwale oraz zarządzeniu Prezydenta Wrocławia.
3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają uchwała, zarządzenie Prezydenta Wrocławia oraz przepisy prawa.
4. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uzasadnionych praw Klienta. W przypadku stwierdzenia postanowienia o takim charakterze, bezwzględne zastosowanie znajdą przepisy prawa obowiązującego w tym zakresie.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2026 r.